A FARM ON THE ROAD

Yees, de e sant!

vagarna har ar egentligen som bondgardar, gatorna ar fyllda av stora feta kor, smala sma getter, vilda hundaroch en och annan elefant. Som att inte det vore nog sa ar det ocksa otroligt mycket moppar och en del tuctucs. Ett problem kan vara att komma over vagen, eftersom mopparna och tuctucarna bara kor lite hur som helst och bryr sig inte nagonstans om att det ar nagra som vill ga over vagen, sa da far man helt enkelt ge sig ut i faran och ga ut over vagen aven om det ar sjukt mycket trafik, och... det har funkat hittills.

Idag har vi varit i tva tempel, ett otroligt stort och pampigt och ett litet och detaljrikt. Vi har ocksa gatt omkring pa gatorna i Udaipur och blivit pahoppade av forsaljare som ar liiite for jobbiga. Det var i en affar, EN, dar satt de kvar och lat oss titta lite sjalva. Dit kanske vi borde ga igen. Nagonstans i mitten av detta sa har vi ocksa atit lunch pa en mysig takrestaurant, det finns manga sadana har, harligt! Jag tog det sakra fore det osakra och bestallde spaggetthi med tomat, nagra andra i familjen var ju lite mer vagade...

Nar vi kom hem sa somnade jag, mamma vackte mig efter ett tag for att saga att klockan var over 18 (vilket betyder att varmvattnet inte fungerade langre eftersom det bara funkar fran 9-18.), men jag ville jattegarna duscha eftersom ingen av oss har haft tillgang till dusch under hela resan sa man kanner sig inte jattefrash. Mamma sa att hon trodde det var lite varmvatten kvar sa jag chansade och duschade. Det fanns varmvatten kvar sa det var harligt, en stor myra i duschen bara, men vad ska man vanta sig?. Lite synd om mamma bara for nar hon duschade sa var varmvattnet slut, stackare (muhahahahaa, evil laugh).

Kommentarer
Postat av: Ida

elefanter på vägen!? hur fräsigt är inte det!? Nuu förstår man att det verkligen är annorlunda (haha, det är ju liksom elefanterna som gör det)! Nu sover nog du snart kan jag tänka mig, jag vill också ha natt för jag är såå uttråkad!



Ha't underbart nu! <3

2009-12-25 @ 19:10:56
URL: http://thebrightside.webblogg.se/
Postat av: Petra

Halllååå! Känner igen en hel del av dina beskrivningar, jobbiga försäljare och livsfarlig trafik t ex. Tro inte att jag är avis (det är jag)...



Julen har varit ganska tråkig utan er. En sak som muntrade upp det hela var tomtekuppen som jag genomförde och Mats (kusinen) planerade hos Tuvas morföräldrar i Jonstorp. Alla väntade på Matstomten men istället kom okänd tomte (moi!). Gissa om det blev f ö r v å n a d e!!! Litet evil laugh på sin plats även här faktiskt.



Ha så skoj!



Mormor och morfar hälsar.

2009-12-25 @ 21:04:12
Postat av: Ida

Hejsan hoppsan! Imorgon bitti bär det av till Karlshamn, sådetta blir liksom sista kontakten på en vecka. Fast jag lovar att teleportera över lite tankar till indien så om du någon gång känner i magen att ida tänker på dig, då gör jag nog det!



Fortsätt ha det GRYMT i Indien nu, så skan jag förska med samma sak på Team. Så hörs vi om en vecka och en dag!



Du är bäst, så är det bara! Älskar dig <3

2009-12-26 @ 22:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0