NEW DELHI - UDAIPUR

Heellu!

Det har varit tva annorlunda dygn sedan vi lamnade sverige. Det borjade med att vi tog flyget fran landvetter for ungefar tva dygn sedan nu. Vi mellanlandade i Helsingfors, dar fick vi vanta pa planet i 4 timmar! Inte sa jattekul, men sedan nar vi kom pa planet blev vi glatt overaskade av att alla hade varsin TV-skarm sa vi hade nagot att roa oss med pa resan. Vi hade lite problem med somnen, pa grund av tidsskillnaden och att vi akte over natten sa fick vi val ungefar 2-3 timmars somn.

Nar vi kom fram till New Delhi sa var vi valdigt trotta sa det var skont att vi hade en chaffor som vantade pa oss. Jag tycker det var valdigt jobbigt de forsta timmarna, allt ar sa otroligt annorlunda fran Sverige. Sa det tar ett tag innan man vanjer sig, men nar man val har gjort det sa blir det lite tvartom, man uppskattar det som ar annorlunda istallet for att tycka att det ar jobbigt.

Nar varan chauffor hade hamtat oss sa tog han oss till ett frukostcaffe, sedan visade han en
massa sevardheter innan han slappte av oss for att shoppa och ata lite innan vi akte till stationen. I Indien sa fungerar inte affarerna som de gor i Sverige, nej i varje affar star det en indier som haller upp dorren for en, och val inne i affaren sa far man alltid ett affarsbitrade som hanger efter en. Jag vagade inte prova nagonting igar for jag tyckte det var sa jobbigt. Herrkladerna var nastan alltid pa forsta plan i affaren medans tjejkladerna var en trappa upp, i de flesta affarer sa var det ofta tomt dar uppe. Det gjorde att nar jag gick upp dit och tittade pa klader sa blev det sa uppenbart att nagon foljde efter mig. Jag tycker att det ar valdigt obehagligt, men det ar ju bara en vanesak, precis som allt annat.

Nar vi hade shoppat klart (Mans kopte en troja och ett skarp, pappa ett par solglasogon och jag en planbok) sa hamtade varan chauffor upp oss och korde oss till tagstationen. Dar fick vi veta att vi hade kommit for tidigt sa vi fick val vanta pa taget i ungefar en timme. Nar vi val hade gatt pa taget och gjort oss hemmastadda i vara sma "kojer" ( I Indien ar det namligen inga kupeer utan tank sig en sovvagn utan kupeer, sa har man sma gardiner som man drar for sin egen lilla "sang" nar man vill vara ifred. ) sa borjade vi spela julklappsspelet, de var ju trotts allt julafton.
Sedan spelade vi lite mer spel men eftersom vi knappt hade sovit nagot natten innan sa gick vi och la oss typ 21.30. Nar vi vaknade sa skulle vi vara framme om typ 20 minuter sa vi bytte om och fixade allt sa att vi bara kunde ga av nar taget stannade. Men taget var forsenat (surprise!) sa vi satt bara och tittade ut genom fonstret lite och tog det lugnt, chill.

Sedan nar taget antligen kommit fram sa var det helt fullproppat pa hela stationen men vi lyckades ta oss ut och hitta var chauffor som gesthouset hade skickat. Haha, han var rolig han. Skrattade at sina egna skamt hela tiden, haha!

Han korde oss da till
Khumba Palace som det sa fint heter. Dar bestallde vi en riktigt ordentlig frukost, jag at fruktsallad, pancake och toast, mumma! Det ar ju valdigt billigt har, min frukost kostade val typ 10-20 kr, sa man kan liksom ata det man vill ata, jag brukar inte ata det som jag at idag till frukost... Vi har precis fatt ett av vara rum och jag ar helt overlycklig over att det ar en riktig toalettstol och inte bara ett hal i golvet (som pa t.ex. taget.). Far se vad som hander idag, jag vet iallafall att vi ska ut och rida imorgon.


HAHAHA, nu kom precis varan chauffor och bad om min autograf! Hahaa, synd att det var for att de ska registrera oss pa Palace!


Kommentarer
Postat av: Ida

Heeeej du, Och God jul eller God fortsättning eller vad man säger såhär i dagen efter julafton?! Det låter som du har det bra, trots att det inte är som i Sverige, och det kan man ju som sagt inte begära heller :) På vilket sätt är allting annorlunda? Eller är det det med shoppingen som är värst? Haha, nyfikna jag! Och mysig julafton trots att den inte är som vanlig låter det som.



Igår var det ju som sagt julafton! Den var mysig men lite seg kanske, men vad kan man begära? Haha. På morgonen träffades vi ju några i stan, det var kul. Och jag fick en mobil! Inte jättesuperbra som typ iPhone, men jag tror den passa mig perfekt, och så är den miljövänlig också! :D



Ha det jättebra nu, skratta åt skrattande chaufförer, skriv autografer och ät lite extra god frukost åt mig! Och lycka till med ridningen!



Saknar dig, älskar dig!

2009-12-25 @ 11:59:23
URL: http://thebrightside.webblogg.se/
Postat av: Rita

Hej, och god fortsättning! Tur att Johan skickade ett sms med rätt adress. Både farmor o jag har kämpat förtvivlat att komma in på www.inmybag.se, utan att lyckas. Konstigt :)!



Här har vi nollgradigt och stora snöflingor i luften. Vi fick fira jul igår utan farmor o farfar, för farfar var sjuk. Men Daniel, Joakim o Rasmus åkte ner en sväng till dem iallafall och lämnade en liten julklapp.



Nu ska jag gå en sväng med Hedda. Kanske blir lite korvgrillning tillsammans med Stefan o hans killar i eftermiddag. Mina killar har ingen lust, de sitter och spelar TV-spel tillsammans. Och det tycker jag är kul, de träffas ju inte så ofta alla tre nu för tiden.



Var rädda om er!



Kram, Rita

2009-12-25 @ 12:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0